Lijepo vrijeme donosi brojne mogućnosti za poboljšanje vašeg fizičkog i mentalnog zdravlja, naveli smo neke od njih.

Stručnjaci tvrde da za kondiciju i održavanje forme ne postoji ni jedna vrsta fizičke aktivnosti koja se smatra najboljom, već da je najvažnije voljeti aktivnost koju ste odabrali. Ne morate se tjerati na intenzivne treninge ili sportove koji vam ne odgovaraju jer će te od njih i brzo odustati, radije odaberite jednostavnu aktivnost nakon koje se osjećate dobro.

Za sve koji žive sjedilačkim načinom života navodimo jednostavne i svima pristupačne aktivnosti na otvorenom, u susret toplim danima.

Hodanje

Jedan od najjednostavnijih načina da se krećete na otvorenom je šetnja; istraživanja pokazuju da redovito brzo hodanje može poboljšati zdravlje vašeg srca, pluća i krvožilnog sustava, smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa tipa 2 i pomoći vam da održite zdravu liniju. 

Hodanje je također vježba s malim utjecajem, tako da nije opterećenje za zglobove i mišiće. Samo 10 minuta brzog hodanja, tri puta dnevno pet dana u tjednu (ukupno 150 minuta tjedno) dovoljno je za poboljšanje vašeg zdravlja.

Trčanje

Poput hodanja, trčanje pomaže poboljšati vašu kardiovaskularnu kondiciju. Ako ste odabrali trčanje, a ne hodanje, ne morate dugo vježbati. Prema najnovijim smjernicama za tjelesnu aktivnost američkog Ministarstva zdravlja i socijalnih usluga (HHS), odrasli mogu u svoj plan treninga uvesti 75 minuta intenzivnog vježbanja kao što je trčanje, kako bi dobili iste benefite kao i nakon 150 minuta aktivnosti umjerenog intenziteta.

Plivanje

Plivanje je još jedan dobar način da poboljšate svoju kondiciju, a nudi zdravstvene prednosti slične onima od hodanja i trčanja. Štoviše, budući da je plivanje lako za vaše mišiće i zglobove, možda ćete moći dulje vježbati u vodi nego na kopnu bez pojačanih bolova u mišićima ili zglobovima.

Plivanje bi moglo biti osobito dobro za starije osobe jer može pomoći u jačanju mišića i smanjenju rizika od padova. Osim toga, plivanje može pomoći osobama s artritisom da povećaju korištenje svojih zglobova bez pogoršanja simptoma. 

Planinarenje

Planinarenje nema samo pozitivan utjecaj na fizično, već i na mentalno zdravlje osobe; brojne studije sugeriraju da provođenje vremena u prirodi smanjuje razinu stresa i negativno razmišljanje. Štoviše, ako nemate vremena za vježbanje tijekom tjedna, jedna ili dvije duge šetnje tijekom vikenda mogu ponuditi zdravstvene prednosti slične onima koje se vide kod ljudi koji češće vježbaju. 

Biciklizam

Vožnja bicikla je još jedna vježba malog opterećenja koja pruža zdravstvene prednosti, a ne opterećuje vaše mišiće i zglobove. Istraživanja sugeriraju da čak i kratke vožnje biciklom mogu pomoći ljudima da izbjegnu debljanje. Iako muškarci mogu biti zabrinuti kako bi biciklizam mogao utjecati na njihovu plodnost ili seksualnu funkciju, nedavno istraživanje nije pokazalo povezanost između vožnje bicikla i neplodnosti ili erektilne disfunkcije. 

Vožnja biciklom također može biti dobra za vaše mentalno zdravlje, a neka istraživanja otkrivaju da je vožnja biciklom na posao povezana s boljom zdravstvenom dobrobiti od vožnje automobilom.

 

Dobivanje motivacije

Lako je reći, ali teže realizirati. Često nemamo dovoljno motivacije i za što od navedenih aktivnosti, posebice kada radimo dugo i sjedimo cijeli dan.

Ovo su neke od najčešćih izlika i motivacija da ih pobijedimo:

  • Nemam vremena za vježbanje 

Ne morate odraditi trening ili bilo koju fizičku aktivnost od nekoliko sati. Odvojite po 10 minuta triput u danu; prošećite dio puta na posao, dio s posla i prije spavanja.

  • Bojim se ozljede

Započnite s aktivnostima manjeg intenziteta koje imaju minimalnu šansu za ozljede, kao što su neke od aktivnosti koje smo gore naveli. Kada se osjetite spremnima za sljedeću razinu, povećajte intenzitet.

  • Ne znam koju aktivnost da odaberem

Isprobavajte različite aktivnosti i vidite koja vam najbolje odgovara.

  • Mrzim vježbati

Vjerujemo da svi ponekad mrze vježbati, čak i oni kojima je to svakodnevna aktivnost. Kada idete u šetnju ili na plivanje, ne gledajte na to kao na obavezu. Pozovite društvo i pretvorite fizičku aktivnost u oblik druženja!

  • Sviđa mi se kako izgledam i ne trebam vježbati

Fizički izgled najgora je motivacija za vježbanje. Vježbajte jer je to zdravo za vas i tijelo će vam biti zahvalno.

Ostanite u formi! Svidjet će vam se ove aktivnosti na otvorenom